KONKURS STARTUPOWY Herosi na Starcie

Znamy już zwycięzców drugiej edycji konkursu Herosi na Starcie! Nagrodziliśmy 10 projektów w ramach kategorii konkursowych (po 5 000 PLN), przyznaliśmy Nagrodę Publiczności (5 000 PLN) oraz Nagrodę Prezesa (20 000 PLN).
Ale to nie wszystko! Jury zdecydowało się powiększyć pulę nagród o dodatkowe 3 wyróżnienia (po 3 000 PLN).

 

WIELKIE GRATULACJE dla wszystkich laureatów! Więcej informacji TUTAJ. Do zobaczenia w kolejnych edycjach!

Dowiedz się więcej

O konkursie

Herosi na Starcie to konkurs dla osób dla młodych, kreatywnych i marzących o tym, żeby wcielać w życie własne pomysły i projekty biznesowe. Organizatorem konkursu jest Grupa Eurocash, która pomaga młodym ludziom w stawianiu pierwszych kroków w biznesie.

 

W tym roku uczestnicy startowali w dwóch grupach wiekowych: 16-19 i 20-26 lat i zgłaszali swoje pomysły aż w pięciu kategoriach odnoszących się do cech, który ma w sobie każdy przedsiębiorca! To odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych. Podczas konkursu uczestnicy mogli rozwijać w sobie wszystkie te cechy, a dzięki nim – swój startup i przedsiębiorczą postawę.

Kto może się zgłosić?

osoby, które mają pomysł na własny projekt albo już prowadzą swoją działalność
uczniowie i studenci od 16 do 26 lat
osoby gotowe wziąć udział we wszystkich etapach konkursu

Wiesz, jakie cechy ma w sobie dobry przedsiębiorca?
Jeśli nie, najwyższa pora się nad tym zastanowić!

Kategorie

Biznes to nie tylko liczby rosnące na wykresach – to też ludzie, których zatrudniasz, ryzyko, które podejmujesz, pomysły, które pozwalają Ci się wyróżnić, porażki, które poprzedzają Twój sukces i w końcu żmudne, codzienne działania, które decydują o Twoim być albo nie być na rynku.

Przedstawiamy pięć cech, które powinien mieć w sobie każdy przedsiębiorca – to właśnie te cechy były kategoriami konkursowymi w tegorocznej edycji Herosi na Starcie.

Odwaga biznesowa

Odważni przedsiębiorcy rozpoznają ryzyko, ale nie unikają go. Wiedzą, że czasem trzeba coś stracić, żeby zyskać znacznie więcej. Wierzysz w siebie i nie boisz się stawiać czoła wyzwaniom? Z pewnością masz zadatki na odważnego przedsiębiorcę!

Motywacja do rozwoju

Przedsiębiorcy, którzy mają dużą motywację do rozwoju, wiedzą, że człowiek uczy się przez całe życie. Doceniają to, co już udało im się osiągnąć, ale nie spoczywają na laurach i nieustannie szukają możliwości, żeby działać lepiej, sprawniej i szybciej.

Innowacyjność

Innowacyjni przedsiębiorcy mają milion pomysłów na minutę. Kiedy inni sięgają po sprawdzone metody, oni wciąż zadają kolejne pytania i szukają autorskich rozwiązań. Wiedzą, że prawdziwe możliwości zaczynają się tam, gdzie kończy się schemat.

Wytrwałość w działaniu

Wytrwali przedsiębiorcy wierzą w siebie i swój pomysł i nie poddają się, kiedy słyszą kolejne „nie”. Kiedy inni traktują porażkę jako sygnał do odwrotu, oni widzą w niej okazję do rozwoju. Wiedzą, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi.

Odpowiedzialność za innych

Odpowiedzialni przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że człowiek nie jest samotną wyspą. Ich działalność wpływa nie tylko na ich najbliższych, przyjaciół czy pracowników, ale też na lokalną społeczność, gospodarkę i środowisko. Chcą swoim biznesem zmieniać świat na lepsze!

Do wygrania

Pula nagród w tej edycji konkursu wyniosła aż 84 tysiące złotych!

Po 5 tys. zł dla zwycięzców w danej kategorii

Zwycięzcy każdej z pięciu kategorii w obu grupach wiekowych otrzymali nagrody finansowe. W sumie w kategoriach rozdaliśmy aż 10 nagród po 5 tys. zł i dodatkowo 3 wyróżnienia po 3 tys. zł!

  Odwaga
biznesowa
Motywacja
do rozwoju
Innowacyjność Wytrwałość
w działaniu
Odpowiedzialność
za innych
I MIEJSCE
16-19 lat
5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł
I MIEJSCE
20-26 lat
5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł 5 tys. zł

Nagroda publiczności (głosowanie na Facebooku)

Osoby, które dostały się do ostatniego etapu konkursu, przygotowały krótkie video o swoich projektach. Głosowanie odbyło się na Facebooku na @Herosi Polskiej Przedsiębiorczości. Wygrał filmik, który zdobył najwięcej pozytywnych reakcji pod postem. Jego autor otrzymał Nagrodę Publiczności w wysokości 5 tys. zł!

To nie wszystko! Grupa Eurocash szuka zdolnych, kreatywnych partnerów! Jeśli Twój pomysł ma potencjał, żeby zrewolucjonizować zakupy w sklepach, usługi dla właścicieli sklepów, logistykę czy marketing – z przyjemnością zaprosimy Cię do współpracy 😊

Ważne

Nagroda specjalna Prezesa Grupy Eurocash oraz Nagroda Publiczności są przyznawane niezależnie od nagród w kategoriach. To oznacza, że jeden uczestnik może zdobyć zarówno nagrodę w danej kategorii, jak i Nagrodę Publiczności oraz Nagrodę Prezesa – i zgarnąć aż 30 tys. zł!

Etapy konkursu

Przyjmowanie zgłoszeń
Wypełnij formularz zgłoszeniowy i zgłoś się do konkursu.

Zgłoszenia przyjmujemy do 11 lipca 2021 roku.

Czekamy na Twój pomysł!
1
Wybór pomysłów
Przypisujemy pomysły do pięciu kategorii w ramach 2 grup wiekowych, a 40 najlepszych – po 20 z każdej kategorii wiekowej – kwalifikujemy do etapu eliminacji online.

Kryteria oceny pomysłów znajdują się w regulaminie.
2
Eliminacje online
Uczestnicą prezentują swoje pomysły przed jury. 25 osób przechodzi do kolejnego etapu i bierze udział w programie doradczo-szkoleniowym.
3
Program doradczo-szkoleniowy
Uczestnicy rozwijają swoje pomysły i cechy biznesowe podczas cyklu wirtualnych warsztatów i konsultacji z mentorami.

Obserwujemy postępy i wybieramy 15 najlepszych osób/ zespołów, które będą rywalizować o Nagrodę Publiczności i wezmą udział w finale.
4
Finał
Uczestnicy prezentują pomysły przed jury składającym się z przedstawicieli Grupy Eurocash.

Walczą o nagrody w kategoriach i Nagrodę Prezesa Grupy Eurocash.
5

Harmonogram

Do 11.07.2021
do godziny 23:59
Przyjmowanie zgłoszeń
Do 11 lipca, 23:59!
2.08.2021
Eliminacje on-line do konkursu
2 sierpnia 2021
7-8.08.2021
Szkolenie on-line: Zbuduj innowacyjny model biznesowy swojego pomysłu za pomocą Business Model Canvas
7 sierpnia dla grupy młodszej
8 sierpnia dla grupy starszej
21-22.08.2021
Szkolenie on-line: Przetestuj swój pomysł i model biznesowy metodą Lean Startup i Customer Development
21 sierpnia dla grupy młodszej
22 sierpnia dla grupy starszej
28-29.08.2021
Szkolenie on-line: Jak promować i sprzedawać innowacyjny produkt lub usługę?
28 sierpnia dla grupy młodszej
29 sierpnia dla grupy starszej
4-5.09.2021
Szkolenie on-line: Jak przekonująco prezentować swój projekt przed inwestorem lub klientem?
4 września dla grupy młodszej
5 września dla grupy starszej
14.09.2021
Demo Day online
14 września 2021 – dla obu grup łącznie
29.09.2021
Gala Finałowa – wręczenia nagród podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash
29 września 2021 - dla obu grup łącznie

Program doradczo-szkoleniowy

Jedną z korzyści dla młodych przedsiębiorców był udział w programie doradczo-szkoleniowym, który obejmował 4 całodniowe szkolenia biznesowe i 2 godziny indywidualnych konsultacji. Program realizowany był w całości w formie zdalnej.

Zbuduj innowacyjny model biznesowy swojego pomysłu za pomocą Business Model Canvas

Co zyskasz:

  • nauczysz się tworzyć innowacyjne modele biznesowe swoich pomysłów,
  • zyskasz wiedzę jak możesz rozwinąć swój projekt,
  • dowiesz się jak działają najbardziej innowacyjne firmy świata takie jak Uber, Spotify, Instagram,
  • poznasz w praktyce popularne na całym świecie narzędzie Business Model Canvas,
  • popracujesz nad cechami przedsiębiorcy: innowacyjnością i odpowiedzialnością za innych.
Przetestuj swój pomysł i model biznesowy metodą Lean Startup i Customer Development

Co zyskasz:

  • poznasz sposoby taniego i szybkiego testowania swoich pomysłów,
  • zbudujesz prototyp swojego projektu,
  • opracujesz plan działania, który pozwoli Ci uzyskać informację zwrotną od potencjalnych klientów,
  • poznasz w praktyce metody budowania innowacyjnych startupów: Lean Startup i Customer Development,
  • popracujesz nad cechami przedsiębiorcy: motywacją do rozwoju i odwagą biznesową.
Jak promować i sprzedawać innowacyjny produkt lub usługę?

Co zyskasz:

  • poznasz metody i narzędzia promocji swojego pomysłu bez dużego budżetu,
  • zaprojektujesz lejek marketingowy,
  • dowiesz się jak przygotować się do rozmowy z pierwszymi klientami,
  • opracujesz pełną, atrakcyjną ofertę swojego pomysłu gotową do promocji na rynku,
  • popracujesz nad cechami przedsiębiorcy: innowacyjnością i wytrwałością w działaniu.
Jak przekonująco prezentować swój projekt przed inwestorem lub klientem?

Co zyskasz:

  • poznasz strukturę i zasady skutecznej prezentacji,
  • dowiesz się jak zapanować nad stresem i emocjami oraz w jaki sposób czuć się pewnie podczas prezentacji,
  • opracujesz swoją prezentację z pomocą trenera i mentorów,
  • otrzymasz informacje zwrotne, dzięki którym udoskonalisz swoją prezentację i zwiększysz szanse na sukces,
  • popracujesz nad cechami przedsiębiorcy: odwagą biznesową i wytrwałością w działaniu.

Dodatkowo uczestnicy otrzymali do 2 godzin indywidualnych konsultacji z ekspertami biznesowymi współpracującymi z Grupą Eurocash, którzy pomogli rozwinąć zarówno pomysły biznesowe jak i cechy przedsiębiorcy!

Bogusław Giza
ODWAGA BIZNESOWA
Nazywam się… Bogusław Giza i swoją przygodę z handlem zacząłem już w wieku 8 lat, kiedy w latach 90. rodzice w okresach wakacyjnych zabierali mnie ze sobą do pracy (mały, tradycyjny sklep ogólnospożywczy), wtedy właśnie nauczyłem się płynnie dodawać w słupkach. Obecnie prowadzę kilka placówek sieci Euro Sklep w województwie śląskim. Prywatnie jestem mężem i tatą trójki dzieci. Wraz z rodziną lubimy aktywnie spędzać czas wolny. Od niedawna jazda na rowerze MTB to moja pasja.

Odwaga biznesowa… to dla mnie przede wszystkim wytrwałość w zamierzeniach i dążenie do osiągnięcia celu. To także śmiałość, przebojowość. Bez odwagi w biznesie ani rusz. To właśnie ona jest początkiem wszystkiego. Lepiej zaryzykować i przegrać, aniżeli postępować ostrożnie. Jeżeli nasze działania w biznesie, jak i w życiu, wynikają ze strachu bądź przesadnej ostrożności, to osiadamy na mieliźnie – nie rozwijamy się.

W biznesie inspiruje mnie… wiele źródeł. Nie mam jednej konkretnej osoby czy książki, która by mnie natchnęła. Staram się czerpać wiedzę i doświadczenia, gdzie tylko mogę.
Ireneusz Wróbel
MOTYWACJA DO ROZWOJU
Nazywam się… Ireneusz Wróbel i wspólnie z ojcem prowadzimy rodzinny biznes w ramach Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan na Podkarpaciu. Jest to 8 sklepów o średniej powierzchni około 300 m.kw. W branży detalicznej działam od 5 lat, ale nasz rodzinny interes ma już 24-letnią historię. Prywatnie jestem dumnym tatą trójki dzieci i miłośnikiem żeglarstwa.

Motywacja do rozwoju… to dla mnie nic innego, jak codzienna energia. To systematyczność, upór, ale też pewna wiedza, zrozumienie swoich celów i przemyślana strategia. Motywacja jest ze mną zawsze – w końcu prowadzę własny biznes, kocham to i jest to moje całe życie. Sądzę, że tę cechę można w sobie odkryć na każdym etapie, potrzeba do tego jednak odrobiny wysiłku i pracy. Moim zdaniem, w długiej perspektywie motywacja do rozwoju jest niezbędna w prowadzeniu biznesu. Nie da się zarządzać własną firmą bez przekonania, nie da się też osiągać efektów i cieszyć się nimi.

W biznesie inspirują mnie… wyniki i inni przedsiębiorcy Lewiatana.
Rafał Wójs
INNOWACYJNOŚĆ
Nazywam się… Rafał Wójs i w ramach rodzinnego biznesu prowadzę kilka sklepów sieci Groszek w województwie małopolskim. Prywatnie lubię czytać książki, słuchać audiobooków, w zimie jeździć na nartach, a w lecie na rowerze.

Innowacyjność… to dla mnie nieustanne ulepszanie czegoś, zmienianie, poprawianie, wprowadzanie w życie nowych pomysłów. Osoba innowacyjna nadąża za zmieniającymi się realiami, obserwuje rynek, obserwuje innych i stara się wprowadzać porównywalne, nowe rozwiązania u siebie. Co jakiś czas trzeba przecież przenieść swój biznes na nowy poziom – w tym właśnie pomaga innowacyjność. To dzięki niej można utrzymać się na rynku. W swoim biznesie też staram się być na bieżąco ze wszystkimi nowoczesnymi rozwiązaniami – wprowadzam nowe narzędzia, jak np. kasy samoobsługowe , sprzedaż internetową i dbam o rozwój kompetencji moich pracowników.

W biznesie inspiruje mnie… czołówka światowego biznesu. Elon Musk czy Jeff Bezos to nazwiska, które staram się śledzić.
Sylwester Szerląg
WYTRWAŁOŚĆ W DZIAŁANIU
Nazywam się… Sylwester Szerląg i już od 20 lat razem z żoną z sukcesem prowadzę sklepy sieci Delikatesy Centrum w województwie małopolskim. W tej chwili mój biznes liczy już kilkanaście placówek. Prywatnie jestem mężem, szczęśliwym tatą trójki dzieci, a wolny czas spędzam na pracy w ogrodzie, jeździe na rowerze i grze w piłkę nożną.

Wytrwałość w działaniu… to w moim wydaniu systematyczność i konsekwencja. Jestem trochę perfekcjonistą. Jak już zacznę coś robić, lubię domknąć temat – staram się nie zostawiać otwartych spraw, kiedy zabieram się za nowe projekty. Myślę, że wytrwałość w działaniu to również konsekwencja, upór, ale także – umiejętność przyjmowania krytyki i wyciąganie z niej wniosków. Według mnie nie da się prowadzić firmy nie będąc wytrwałym, ponieważ w biznesie czeka na nas szereg przeszkód, które będą nas zniechęcać. A je trzeba przecież pokonać!

W biznesie inspirują mnie… inni przedsiębiorcy i ludzie biznesu. Lubię być na bieżąco i zaglądać do innych sklepów. Staram się przenosić do mojego biznesu najlepsze pomysły, a przy tym zawsze dodać coś od siebie.
Dariusz Sowa
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA INNYCH
Nazywam się… Dariusz Sowa i prowadzę 2 sklepy na terenie miasta Leska na podkarpaciu, w ramach sieci ABC. Działalność prowadzę od 30 lat. Moje hobby? Sport. Dawniej uprawiałem go tak pół wyczynowo, na swoim podwórku oczywiście. Później pomagałem organizować turnieje siatkówkowe czy pływackie. I to pomaganie mi akurat zostało.

Odpowiedzialność za innych… dotyczy moim zdaniem każdego z nas. Czasem jest naszą codziennością i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. A przecież rodzice odpowiedzialni są za swoje dzieci, nauczyciele za uczniów, pracodawcy za pracowników, sprzedawcy za klientów i tak dalej. To bardzo ważna cecha w biznesie. Buduje bowiem zaufanie, a ono jest najważniejsze. Sprawia, że klient do nas wraca. Moim zdaniem biznes ma obowiązek pomagać, bo to my – ludzie – go tworzymy. A ludzie są dla mnie jak rodzina. Zdarzyło mi się nawet wesprzeć życiowo dwóch moich pracowników. Pomóc im stanąć na nogi, urządzić lokum od podstaw. Po prostu pomaganie towarzyszy mi od zawsze.

W biznesie inspirują mnie… moje własne doświadczenia. Człowiek uczy się całe życie i to życie jest właśnie najlepszym nauczycielem.

Poprzednie edycje

Chcesz wiedzieć, jak przebiegały poprzednie edycje?
Sprawdź tutaj, jakie pomysły zwyciężyły w konkursie w 2020 roku!
A tutaj, jakie projekty wygrały w 2021 roku!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

FAQ

Czy mój pomysł jest bezpieczny? Czy nikt mi go nie ukradnie?

Możesz czuć się całkowicie bezpiecznie. Regulamin konkursu nie przewiduje przekazywania żadnych praw autorskich Organizatorowi lub Realizatorowi. Tylko Ty wiesz, jak ten pomysł zrealizować i na czym dokładnie polega. Zależy nam na tym, żebyś to Ty swój pomysł rozwijał/a z naszą pomocą merytoryczną. Pomysły zgłaszane przez uczestników nie będą nigdzie upubliczniane, nawet po zakończeniu konkursu. Będą miały do nich dostęp tylko osoby wyznaczone do oceny zgłoszonych pomysłów.

Czy potrzebna jest zgoda rodzica, żeby wysłać zgłoszenie?

Nie. Aby wysłać zgłoszenie przez formularz na stronie, nie potrzebujesz zgody rodzica. Zgoda będzie wymagana później, jeżeli zostaniesz zakwalifikowany/a do eliminacji. Możesz wysłać skan podpisanej zgody, a oryginał przekazać nam drogą pocztową.

Czy muszę mieć polskie obywatelstwo by wziąć udział w konkursie?

Nie, ale dobrze by było abyś posługiwał/posługiwała się językiem polskim w mowie na poziomie pozwalającym swobodne komunikowanie się w czasie warsztatów i konsultacji z mentorami.

Czy można stworzyć zespół, który składałby się z osób z dwóch kategorii wiekowych np. 21-latka oraz 18-latka?

Oczywiście. To, do jakiej kategorii zostanie przypisany zespół, będzie zależeć od decyzji komisji oceniającej zgłoszenia. Ważne jest, by wszyscy członkowie zespołu mieścili się granicach wieku 16-26 lat.

Na czym polegają eliminacje?

Osoby, których zgłoszenia zostaną zakwalifikowane do etapu eliminacji, zostaną zaproszone do prezentacji swojego pomysłu przed jury na dedykowanej platformie online. Eliminacje polegają na prezentacji pomysłów i odpowiadaniu na pytania jury. Zakwalifikowane osoby otrzymają pełne, szczegółowe instrukcje jak przygotować się do prezentacji, tak, by mieć największą szansę na udział w dalszych etapach konkursu. Osoby, które zakwalifikują się do eliminacji, zostaną poinformowane drogą mailową lub telefoniczną o szczegółach zdalnego udziału w tym etapie konkursu.